Mind map

Godmorgon! Det var rätt skönt att skriva av mig och ventilera kring min inte så roliga del av mammaledigheten, för när jag väl gjort det vände det till en känsla av att ”nu ska jag vända på det”. Jag är inte en människa som gillar att känna mig bitter i min situation (även om man får det med all rätta ibland), utan för min egen skull tycker jag om att försöka tänka på hur jag kan vända det. Inte för jag alltid lyckas med det, men det är väl försöken som räknas 🤷‍♀️

Jag gjorde en mind map för hur jag vill att mina dagar ska se ut nu, vad jag vill få ut av dagarna och vilka mål jag vill ha. Jag gör väldigt ofta mind maps, det är ett perfekt sätt att få ur och få grepp om röran i huvudet. I alla fall, jag inser en sak: jag behöver sova mer för att överhuvudtaget orka ha den typen av dagar som jag vill ha. Det är en svår punkt för mig att lösa. Jag har en störd sömn. Och jag har en bebis. Men jag ska make an effort att försöka lägga mig tidigare i hopp om några fler timmars sömn. Förhoppningsvis gör det mig piggare om dagarna så att jag orkar hitta på lite mer roliga saker, istället för att gå hem och sova med Juni så fort jag lämnat barnen. Det är inte kul när man kommer in i det där survival-mode-bebis-livet där man bara försöker hålla sig vaken.

Nu ska jag fixa till mig, sen väntar lunch. Efter det hämtar jag barnen och lite senare blir det en lekträff för G & I med Gabbes bästa polare.

Gillar